11. päev. Ghebi

Matka viimane päev, väljatulek, on alati sihuke nõme päev. Tõenäoliselt on sul seljakotist otsustavalt siiber. Kõik mis on katki, hõõrdunud või valutab, teeb seda kogu raha eest. Ja siis veel see teadmine, et pidu on läbi ja kojuminek ees. Ei rõõmusta. Mul oli küll nii.

Hakkasin liikuma küll alles siis kui päike kõrgel, kuid hollandlased jõid oma järve ääres alles kohvi kui neist mööda astusin. Peatselt asendas teerada üsna selgesti jälgitav vana vankritee ja minek läks üsna lihtsaks, olgugi, et siin-seal tuli veel võidelda džungliga.

2016-08-20 09.30.30.jpg

Džungel

Õnneks oli sellest taas läbi läinud me hobustega grupp ja korralikud rajad sisse murdnud. Veidi madalamal algasid võimsad laialehised metsad, kus võsa asemel kasvasid ajuti tohutud põlispuud.

2016-08-20 10.15.28.jpg

Vana vankritee põlismetsas

Vahetult enne orgu jõudmist tuli mulle vastu neli noort grusiini teel Zeskhosse. Esimese asjana küsisid nad mult, ega ma ole näinud ühte noort Gruusia paari. Olla samal marsruudil juba neljandat päeva kadunud, otsingud käivad. Ei näinud paari ega otsijaid, kui just see saladuslik hobustega grupp otsimisega ei tegelenud. Kaduma jäi see paar siis praktiliselt samal ajal kui minagi rajoonis olin.

Rioni org on kaunis, lihtsale astumisele pakuvad vaheldust mõned jõeületused, mis ühes kohas nõudsid jalgade märjakstegemist, mujal oli lihtsam. Mõnel pool oli koguni sild peal. Tinglikult. Hiljutise suurvee jäljed olid kõikjal ilmsed.

2016-08-20 13.09.48.jpg

See on sild. Et kui muidu aru ei saanud…

Esimene asustus teel on õigupoolest tilluke Brili küla. Majadele lähenedes kuulsin kohe mingeid kentsakaid hääli. Lähemal uurimisel selgus, et ühe osmiku ukse-esises varjualuses istusid kaks harpüi… vabandust, kosmosemu…, vabandust vanadaami ja hüüdsid mind. Miskipärast kippus mõttesse mingi stseen Durrellilt. Aga OK, no kui öeldakse zahodi, tuleb minna.

Leib ja tomat toodi lauda. Vestlus oli keeruline, sest proua teadis vene keelest vaid üksikuid sõnu. Igatahes kauples ta minult välja paar valuvaigistit, selleks Oscari vääriliselt peavalu etendades. Noh, mul neid õnneks kuigi sageli vaja ei lähe ja vanu inimesi tuleb aidata. Mõned patareid läksid samuti loosi. Juustu vastu tahtis ta sunnik saada mu matkakeppi. Ma loll taipasin alles pärast, et mu katkine kepp oleks talle käranud maa ja ilm, Tallinnas pole mul sellega enam niikuinii midagi teha. Kahju, et kosmosemutid pilti teha ei lubanud, koloriiti oli neis kõvasti.

Raja viimased kilomeetrid olid juba heal teel ja tülpimus oli täielik. Nii ei pannud ma sugugi vastu kui kuskilt karjamaadelt tulev auto peatus ja mu Ghebisse poe ette viis. Poemaadam on seal vist ka ainus majutuse pakkuja. Ghebi on seejuures kõige kallim koht kuhu ma Gruusias sattusin. Kuigi ehk oli viga selles, et matka lõpust lööduna polnud ma enam kauplemisvõimeline.

Kui maadamilt pesemisvõimaluse kohta küsisin, ilmnes, et dušši majas pole. Näinud noori suurte saunalinadega mööda jalutamas, küsisin, kas kuskil on ujumiskoht. Jaa, jaa, väga soe vesi on! Soe mai ääss, aga liustikust saadik oli see siiski juba oma kümme kilomeetrit päikese käes voolanud. Hirmus mõnus, ehkki üle 20 sekundi ma seal vastu ei pannud. Oleks ma sellest kohast varem teadnud, poleks poemaadamiga jändama hakanudki vaid telgi samasse üles löönud.

2016-08-20 17.37.40.jpg

Suplemiskoht. Vett umbes põlveni.

2016-08-20 17.49.38.jpg

Ujumiskoha kõrval oleks kõvasti tegemist meie boulderingu-sõpradel

Õhtu lõpetas vanem, väga head vene keelt rääkiv taat, kellega poes istudes ja õlut limpsides kohalikust ajaloost, mägedest ja niisama elust ja inimestest rääkisime. Mõned plaanid jäid sellest igatahes edaspidiseks kuklasse kumisema.

2016-08-20 17.58.17.jpg

Ghebi peatänav

2016-08-20 17.59.30.jpg

Vaade peatänavat pidi poele, mis on kardetavasti kõige uhkem hoone kogu asulas. OK, teisel pool jõge on ka üks vana torn säilinud, heas korras ja kasutusel (Ratšas olid need elamiseks, erinevalt Svaneetiast, kahjuks on suurem osa lammutatud)

2016-08-21 07.30.03.jpg

Järgmine hommik poe ees. Sellest marsast jäin ma maha.

Lisa kommentaar

