4. päev. Mestia-Tsvirmi.

Narsaani olin juba eelmisel õhtul ära toonud, joogivett tassisin ma vana loll niiviisi kaasa tervelt 3 liitrit ja Leane kaal näitas, et kott on lausa 29 kilo, pisut veel pealegi. Tartlased vaatasid aukartusega, ise paraku nuputasin, kus pagan ma varustuse kokkupanekul nii hullusti puusse panin.

Esimene matkaraja lõik Mestiast Hešgulisse läheb pea üleni mööda asfalti ja seepärast otsustasin lõigata. Tähistatud matkaraja haru näitas mu GPS ja mõned märgistusedki õnnestus leida, aga enam-vähem kohe õnnestus mul siiski ära eksida ja nõnda pressisin lõpuks mööda suusatõstuki sihti paarsada meetrit otse üles. Paljutõotav algus.

2016-08-13 08.13.11.jpg

Vaade tõstuki sihi pealt. See sunnik oli muidugi järsk, õnneks polnud õhuga enam probleeme.

Sain peatselt tagasi asfaldile,

2016-08-13 08.48.07.jpg

Märk “Lehmad teel”, koos ala lisatahvliga tuleks panna kohe Gruusia piirile.

mis peatselt läks üle külavaheteeks2016-08-13 10.02.32.jpg
ja siis, pärast Hešgilis vasakule, mäeharja suunas pööramist, “külavaheteeks”.
Kilomeeter-poolteist Hešgilist on sellel teel ka allikas. See on oluline ses mõttes, et järgmine tuleb alles Tsvirmis ja sellega mis siit saadud, tuleb päev välja vedada.

Kohviku juurest, kuhu tuleb köisraudtee, läheb hari kitsaks, kuid siiski mahub sellele kena pinnasetee, mis viib kohalikku telesaatja juurde.

Rahvast liigub siin rohkem, seltsisin ühe prantslasega. Üldse on rahvusvahelisi turiste Svaneetias praegu tohutult.

2016-08-13 11.41.40

Vasakul paistavad saatja mastid, pildi keskel allpool Tsvirmi küla

Telesaatja on harja kõige kõrgemas punktis Mestia kohal ja vaated on siit imelised.

2016-08-13 13.28.30

Vaade tuldud teele tagasi

2016-08-13 13.23.06.jpg

Ja edasi.Vasakus servas olevalt välult on näha matkaraja põhimarsruut Tsvirmi

Harjalt edasi minek nii imeline pole. Esimesed 50 m on põrgulikult järsk laskumine võsa ja puude vahel. Hadišis kohatud ukrainlased olid kõige karvasemas kohas oma kotid lihtsalt alla visanud. Mina seda teha ei taibanud ja sain kõvasti võimelda.

Järgnes õnneks kena karjarada.

2016-08-13 14.48.18.jpg

Telejaamast sadulale. Telejaam kõige tagumise nuki otsas vaevu paistab.

2016-08-13 15.10.26.jpg

Veidi sadulast allpool hakkas paistma sihuke kena kirik. Rada viibki lõpuks selle kiriku peale välja, kuid keerab enne küla kuru suunas ära.

Kuna plaanisin telkida, siis põhitrassi mööda ma ei läinud, vaid oma kaardi järgi otse edasi väikesele sadulale ja laskusin sealt otse Tsvirmi küla taha, Ugviri kuru suunas. Tagantjärele tark olles pidanuks siin ööbima. Kiriku lähedal on karjaallikas ja häid telgikohti oli hulgem. Kell oli aga veidi varajane ja otsustasin edasi pressida.

See oli sant mõte, sest üles Tetnuldi suusakuurorti juurde viiv tee on mõttetult lai, igav ja kole, esimese enamvähem kõlbliku telkimiskohani tuli vantsida pealt kahe kilomeetri. Vett siin polnud, vaateid polnud, aga asja ajas ära.