1. päev. Tšalaat.

Nojah, ega sellest palju rääkida olegi. Esimene päev Mestias, esimese asjana tahad nati ringi vaadata ja sellega koos ka pisut kõrgust koguda. Tšalaati ots on nii ilmselge valik, et sinna jõuavad vist kõik.

Kuna Tartu NKK daamidel, kellega koos ma Miša juurde sattusin, oli sama plaan, otsustasin liikuda nendega koos. Grupi väljaliikumine venis sedavõrd, et Miša hakkas tegema delikaatseid vihjeid auto kasutamise kohta. Nojah, mulle see ülearu ei meeldinud, tõusumeetreid tahtnuks rohkem, aga olgu peale. Tõtt-öelda, ega see kaotus suur olnud. Liustikuraja alguses oleva kohviku ja sillani

2016-08-10 12.09.31

Sild, piirivalvurite putka ja selle taga Lekzõri org. Lekzõr on juba edasijõudnutele mõeldud kant, sinna seekord veel asja polnud.

viiv külavahetee suuremat elamust ei pakkunud. Läksime üle jõe ja asusime rada mööda üles minema. Umbes kilomeetri pärast oli mul klaar, et see tempo ei lähe mu plaanidega teps mitte kokku. Püüdsin kinni Miša ja palusin luba omas tempos liikuda. Ikka veres on see, et grupis pead grupijuhi sõna kuulama. Miša õnneks lubas. Palus ainult, et lagendikul ootaks, tal seal üks legend rääkida.

2016-08-10 12.53.26.jpg

Ja paistabki Tšalaati liustik

2016-08-10 13.18.41.jpg

Grupp tuleb. Helena, tema taga Miša

Tõus kuni liustikuni on kerge, ainult selle va lagendikuga tekkis probleem. Ootasin gruppi vales kohas ja jahijumalanna akna legend mul kuulmata jäigi. Liustikukeele otsa jõudsime niimoodi ikkagi kõik koos. Viimases otsas korraldas Miša mulle vist väikese katse, pani ees kivilt kivile hüpates väga kiirel sammul minema. Noh, seda trenni saab meil rannas ka, kannul püsimine probleeme ei valmistanud.2016-08-10 13.43.53.jpg

Svaneetia matka ette valmistades olin seda nurka ka korra marsruudina kaalunud ja mind huvitas kangesti üks Tšalaatilt üles otse Mestia suunas minev külgorg.

2016-08-10 14.23.11.jpg

Vasakult külgmoreenile, kõrvalorus liustikku mööda üles ja oledki Mestia kohal.

2016-08-10 14.23.22.jpg

Turnisin moreenile ja vahtisin igatsevalt ülespoole. Jälle Miša käest luba küsima. Selgus, et ülespoole tahaks mina temagi, aga grupp vist ei jaksa. Mõtte külgmoreeni mööda üles minna laitis maha, keskelt saavat paremini.

Liustikega mul kogemusi suuremat pole ja esialgu oli õieti tiba kõhe. Niipea kui moreeni vahelt jääd rohkem paistma hakkas, viirastusid igal pool praod. Turnisin siiski üles, jääkose alguseni välja ja hakkasin vaatama, kas sealt külgmoreenile välja ka saab. Siin oli kohati juba ka päris pragusid ja jääkose algus tekitas üsna sürreaalse kaose. 2016-08-10 15.00.33.jpg2016-08-10 15.34.57.jpgKa jääl olevat ja kassideta saapa jaoks hõrdumist pakkuvat klibu jäi järjest vähemaks. Märkisin juba mõttes maha raja, mida proovima asuda, kui panin tähele, et alt tuleb grupp. Meie oma. Ootasin nad järgi, tegime pilti, 2016-08-10 15.34.57.jpgsiis läks kuidagi iseenesest laskumiseks ja nii mul seal küljemoreenil käimata jäigi. Laskumine oli pea joostes, kohvikus sain veel õlle teha ja siis vantsisime koos Leane ja veel ühe NKK daamiga tagasi Mestia poole. Ülejäänud punt võttis taas auto ja jõudis meile Mestia vahel veel järgigi.